دادگاه عالی به زودی تصمیم خواهد گرفت که آیا به پرونده علف‌کش بایر رسیدگی خواهد کرد یا خیر
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

دادگاه عالی ایالات متحده می تواند به محض اینکه روز دوشنبه به درخواست بایر برای رد ادعاهایی که علف کش Roundup باعث سرطان می شود، رسیدگی کند، زیرا این شرکت به دنبال اجتناب از میلیاردها دلار خسارت احتمالی و پرداخت است.


بایر به دنبال بررسی تصمیم دادگاه تجدیدنظر است که 25 میلیون دلار غرامت به ادوین هاردمن ساکن کالیفرنیا، کاربر علف‌کش Roundup مبتنی بر گلایفوسیت، که سرطان خود را به خاطر این محصول مقصر می‌داند، تایید کرد.

نحوه عمل دادگاه به تعیین اینکه آیا هزاران پرونده مشابه ادامه دارد یا خیر کمک خواهد کرد.

طبق اسناد دادگاه، 9 قاضی در کنفرانس خصوصی خود در روز پنجشنبه قرار بود درباره رسیدگی بیمه شخص ثالث در کرج  به این پرونده بحث کنند. دادگاه قرار است صبح روز دوشنبه نسبت به تجدید نظرهای معلق اعلام کند، اگرچه گاهی اوقات پرونده به دلایل مختلف از جمله اگر قضات تمایل به رسیدگی به آن داشته باشند، متوقف می شود.

بایر از دادگاه عالی درخواست کرده است که تشخیص دهد که تأیید فدرال برچسب محصول راندآپ توسط آژانس حفاظت از محیط زیست به این معنی است که این دعوا نمی تواند بر اساس قانون ایالت کالیفرنیا طرح شود.

تصمیم دادگاه پس از آن اتخاذ می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، ماه گذشته از قضات دادگستری خواست تا این دادخواست را رد کنند و موضع دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه را که عمدتاً از بایر حمایت کرده بود، تغییر داد.

سهام این شرکت در آن روز بیش از 6 درصد کاهش یافت، اما از آن زمان تاکنون بهبود یافته است، حتی با توجه به اینکه بایر در صورت رد شدن توسط دادگاه، تا 4.5 میلیارد دلار هزینه دادرسی اضافی را از سایر ادعاها دریافت می کند.

بر این اساس در سال گذشته، بخش بزرگی از 11.6 میلیارد دلاری را که قبلاً برای تسویه حساب و دعاوی در مورد این موضوع اختصاص داده شده بود، کنار گذاشت.

دیوان عالی مجبور نیست از توصیه های دولت ایالات متحده پیروی کند، اما معمولاً، وکیل ارشد دیوان عالی دولت فدرال، وکیل کل، که به همین دلیل "عده دهم" نامیده می شود، این کار را انجام می دهد.

تحلیلگران کردیت سوئیس روز پنجشنبه گفتند که احتمال رسیدگی به این پرونده را کم می بینند و همراه با موضع دولت بایدن خاطرنشان کردند که بالاترین دادگاه ایالات متحده کمتر از یک درصد از پرونده های درخواستی را می پذیرد.

بایر سه آزمایش را از دست داده است و به کاربران Roundup هر کدام ده ها میلیون دلار جایزه می دهد، اما سه بار نیز برنده شده است. روز جمعه آخرین پیروزی در میسوری را اعلام کرد. اوایل سال جاری اعلام کرد که 107000 پرونده از حدود 138000 پرونده را حل و فصل کرده است.

بایر که همچنین آسپرین، قرص‌های ضدبارداری یاسمین و داروی پیشگیری از سکته مغزی Xarelto را تولید می‌کند، استدلال کرده است که ادعاهای سرطان در تضاد با علم صحیح و تایید مکرر محصول از سوی قانون‌گذاران در ایالات متحده و سایر نقاط جهان است.

این سازمان گفته است که نباید برای بازاریابی محصولی که تنظیم کننده محیط زیست ایالات متحده اجازه چاپ هشدار سرطان روی آن را نمی دهد، جریمه شود.

خرید مونسانتو

از زمانی که بایر این برند را به عنوان بخشی از خرید 63 میلیارد دلاری بذور کشاورزی و تولید کننده آفت کش مونسانتو در سال 2018 به دست آورد، شکایت های مربوط به جمع بندی باعث شد.

بایر در ژوئن 2020 یک توافق اصولی با شاکیان منعقد کرد اما نتوانست موافقت دادگاه را برای توافق جداگانه در مورد نحوه رسیدگی به پرونده‌های آینده کسب کند.

این شرکت گفته است که آماده می‌شود «به حرکت خود ادامه دهد، عدم قطعیت را پشت سر بگذارد»، حتی اگر توسط دادگاه عالی نادیده گرفته شود، و اقداماتی را برای مهار خطر دعوی قضایی بیشتر انجام دهد.

این شرکت قصد دارد به بیماران سرطانی که در آینده قصد شکایت از بایر را دارند، مشارکت در برنامه ای را ارائه دهد که به مدعیانی که معیارهای خاصی را دارند و از وکالت شاکی چشم پوشی می کنند، با استفاده از پولی که کنار گذاشته است، پرداخت می کند.

برای جلوگیری از ادعاهای بیشتر، بایر قصد دارد گلایفوسیت را در علف‌کش‌های باغبان غیرحرفه‌ای در ایالات متحده با سایر مواد فعال جایگزین کند.

یکی دیگر از پرونده های بایر در بالاترین دادگاه ایالات متحده در حال بررسی است، زیرا این شرکت در ماه مارس از آن درخواست کرد که تصمیم دادگاه تجدید نظر ایالت کالیفرنیا را در سال گذشته لغو کند که حکم 86 میلیون دلاری را که بایر را مسئول سرطان یک زوج می دانست، تایید کرد.

در این مورد، بایر همچنین یک سؤال حقوقی جدید در مورد خسارات تنبیهی مطرح می کند، که استدلال می کند که بیش از حد است و توجیه نمی شود زیرا مطابق با مقررات فدرال عمل کرده است.





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: