نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اپل امروز macOS Big Sur 11.6.7 را منتشر کرد، یک به‌روزرسانی کوچک برای سیستم عامل macOS Big Sur که قبل از انتشار فعلی macOS Monterey بود. این به روز رسانی در دسترس کسانی است که دارای سیستم عامل مک هستند و هنوز از سیستم عامل Big Sur استفاده می کنند.تعویض باتری آیفون در کرج

سه گانه ویژگی macOS Big Sur
به‌روزرسانی جدید MacOS Big Sur 11.6.7 را می‌توان با استفاده از بخش «به‌روزرسانی نرم‌افزار» در «تنظیمات سیستم» برای همه رایانه‌های مک‌های واجد شرایط دانلود کرد.

طبق یادداشت‌های انتشار اپل، به‌روزرسانی مشکلی را برطرف می‌کند که می‌تواند باعث شود Mail و برنامه‌هایی مانند Microsoft Outlook قادر به باز کردن پیوست‌ها نباشند، اگر برنامه مورد نیاز برای باز کردن فایل از قبل در حال اجرا باشد.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

در حالی که ویژگی اصلی iOS 16 امکان شخصی سازی صفحه قفل با فونت ها، ویجت ها و موارد دیگر است، این به روز رسانی شامل چندین ویژگی مفید دیگر در آیفون می شود که پنج مورد از موارد مورد علاقه ما در زیر برجسته شده است.

ویژگی صفحه قفل ios 16 2
iOS 16 در حال حاضر فقط برای توسعه دهندگان اپل در مرحله بتا قرار دارد، اما اپل اعلام کرد که نسخه بتا عمومی در ماه جولای در دسترس خواهد بود. iOS 16 در ماه سپتامبر برای همه کاربران عرضه می شود و این به روز رسانی با آیفون 8 و جدیدتر سازگار است.تعویض ال سی دی سامسونگ در کرج
فعالیت های زنده
iOS 16 دارای ویژگی جدید Live Activities است که اعلان‌های زنده را در صفحه قفل آیفون ارائه می‌کند. فعالیت‌های زنده برای ماندن در رویدادهای زنده یا کارهای دیگر مفید خواهد بود، مانند پیگیری امتیاز یک بازی ورزشی، ردیابی پیشرفت یک سواری Uber، نظارت بر وضعیت سفارش استارباکس، مشاهده تایمر، و موارد دیگر. .

فعالیت های زنده ios 16
اپل گفت که Live Activities در اواخر سال جاری به‌روزرسانی iOS 16 را ارائه می‌کند، به این معنی که زمانی که iOS 16 برای اولین بار برای همه کاربران عرضه شود، در دسترس نخواهد بود. اپل یک API در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا فعالیت‌های زنده را در برنامه‌های شخص ثالث خود ارائه دهند، بنابراین احتمالاً انواع مختلفی از موارد استفاده برای این ویژگی جدید مفید وجود خواهد داشت.
iMessage را ویرایش یا لغو ارسال کنید
iOS 16 امکان ویرایش یا لغو ارسال iMessages را که اخیراً ارسال شده است، و همچنین علامت گذاری مکالمات iMessage به عنوان خوانده نشده پس از باز کردن آنها را معرفی می کند. اپل به کاربران اجازه می دهد تا یک iMessage را تا 15 دقیقه پس از ارسال آن ویرایش یا ارسال کنند.

ios 16 ویرایش پیام ارسال نشده
برای ویرایش یا لغو ارسال پیام، کاربران فقط باید روی حباب ضربه زده و نگه دارند و گزینه مناسب را در منوی ظاهر شده انتخاب کنند. پیام‌های iMessage که ویرایش شده‌اند به‌عنوان «ویرایش‌شده» در زیر حباب پیام علامت‌گذاری می‌شوند و پیام‌های ویرایش‌شده یا ارسال‌نشده همچنان به شکل اصلی‌شان برای کاربرانی که از نسخه‌های نرم‌افزار قدیمی‌تر مانند iOS 15 استفاده می‌کنند، قابل مشاهده هستند.
پشتیبانی Nintendo Joy-Cons
با وجود اینکه iOS 16 به عنوان یک ویژگی در وب سایت اپل تبلیغ نمی شود، پشتیبانی از Joy-Cons و Pro Controller Nintendo Switch را اضافه می کند. آیفون‌های دارای iOS 16 را می‌توان با Joy-Cons چپ یا راست یا هر دو به‌صورت همزمان به‌عنوان یک کنترل‌کننده استفاده کرد.

معایب شادی نینتندو
در یادداشت های انتشار iOS 16 برای توسعه دهندگان، اپل گفت که آیفون از بسیاری از کنترلرهای بازی بلوتوث اضافی در iOS 16 پشتیبانی می کند، اما اپل لیستی از کنترلرهای جدید سازگار ارائه نکرده است. این بالاتر از سازگاری موجود آیفون با کنترلرهای PS5 و Xbox Series X از زمان انتشار iOS 14.5 است.
پیگیری سفارش پرداخت اپل
Apple Pay در iOS 16 در حال به دست آوردن اطلاعات داخلی ردیابی سفارش در برنامه Wallet برای سفارشات آنلاین تکمیل شده از طریق Apple Pay است. ردیاب تاریخ تحویل تخمینی سفارش را ارائه می دهد و نشان می دهد که چه زمانی بسته برای تحویل است.

ردیابی سفارش پرداخت ios 16 اپل
برنامه تناسب اندام بدون اپل واچ
با شروع iOS 16، برنامه تناسب اندام اکنون در آیفون برای همه کاربران در دسترس است، حتی اگر اپل واچ نداشته باشند. این برنامه دارای یک حلقه فعالیت روزانه است که به حسگرهای حرکتی آیفون برای تخمین کالری سوزانده شده و قدم های روزانه فرد متکی است.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اپل روز دوشنبه macOS Ventura را معرفی کرد، جدیدترین نسخه سیستم عاملی که روی مک اجرا می شود. MacOS Ventura که قرار است پاییز امسال منتشر شود، در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان در دسترس است، بنابراین ما فکر کردیم که به خوانندگان MacRumors همه ویژگی‌های جدیدی را که در به‌روزرسانی هستند نشان دهیم.


برای ویدیوهای بیشتر در کانال YouTube MacRumors مشترک شوید.

جدیدترین ویدیوی YouTube ما، Stage Manager، FaceTime Handoff، Continuity Camera و موارد دیگر را با فهرست کاملی از آنچه در ویدیوی زیر پوشش داده شده است، برجسته می کند.
نامه - ایمیل پیشنهادات جستجوی هوشمندی را ارائه می دهد که بیشتر به آنچه به دنبال آن هستید مرتبط هستند، و گزینه هایی برای لغو ارسال یک پیام ایمیل، برنامه ریزی یک پیام ایمیل، دریافت یادآوری برای پاسخ به ایمیل و پیگیری پیام وجود دارد. که ارسال می کنید که پاسخی دریافت نمی کند. Mail از پیوندهای غنی پشتیبانی می کند و اگر فراموش کردید یک پیوست اضافه کنید می تواند به شما اطلاع دهد.تعویض ال سی دی آیفون در کرج
Spotlight - Spotlight اکنون از پیش‌نمایش فایل‌ها با Quick Look پشتیبانی می‌کند (فقط کلید فاصله را فشار دهید)، و شامل نتایج غنی برای مخاطبین، بازیگران، موسیقی‌دانان، فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، ورزش و موارد دیگر می‌شود. همچنین می توانید از Spotlight برای جستجوی متن در تصاویر و جستجوی تصاویر بر اساس مکان، صحنه ها و محتوای تصویر استفاده کنید. Spotlight همچنین می تواند کارهایی مانند تنظیم زنگ هشدار، فعال کردن فوکوس یا اجرای میانبر را انجام دهد.
Passkeys - اپل قصد دارد رمز عبور را با Passkeys جایگزین کند، یک فناوری احراز هویت نسل بعدی. کلیدهای عبور از یک سیستم دو کلیدی استفاده می کنند که یک کلید در دستگاه ذخیره می شود و از طریق Face ID و Touch ID احراز هویت می شود. برای هر ورود یک کلید عبور خواهید داشت و کلیدهای عبور در همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شوند و در دستگاه‌های غیر اپل نیز قابل دسترسی خواهند بود. رمز عبور تقریباً غیرممکن است که فیش یا سرقت شوند و از دسترسی ناخواسته به حساب های آنلاین جلوگیری می کنند.
گروه‌های برگه‌های مشترک - گروه‌های برگه سافاری اکنون می‌توانند با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک گذاشته شوند، بنابراین می‌توانید سایت‌ها را به طور مشترک برای برنامه‌ریزی سفر، کار روی پروژه‌ها و موارد دیگر نشانه‌گذاری کنید. همه به برگه‌هایی که اضافه می‌شوند دسترسی دارند و گروه‌های برگه فوراً برای همه شرکت‌کنندگان به‌روزرسانی می‌شوند.
Stage Manager - Stage Manager یک ویژگی چندوظیفه ای جدید است که برنامه ها و پنجره های شما را در یک نمای واحد سازماندهی می کند تا بتوانید روی برنامه اصلی خود متمرکز بمانید و در صورت نیاز به سرعت بین برنامه ها جابجا شوید.
FaceTime Handoff - Handoff از FaceTime پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید یک تماس FaceTime را در آیفون شروع کرده و آن را به مک انتقال دهید و بالعکس.
دوربین تداومی - با دوربین تداومی، می توان از آیفون به عنوان وب کم برای مک استفاده کرد. یکپارچه کار می‌کند و ویژگی‌های منظمی مانند نورپردازی ویژه و نمای میز را ارائه می‌کند تا بتوانید کارهایی را که روی دسکتاپ انجام می‌دهید نشان دهید. همچنین از Center Stage برای نگه داشتن شما در قاب هنگام حرکت در اتاق پشتیبانی می کند.
تنظیمات سیستم بازطراحی شده - تنظیمات برگزیده سیستم اکنون به تنظیمات سیستم تبدیل شده است و طراحی بیشتر شبیه برنامه تنظیمات iOS است. یک نوار کناری وجود دارد که تمام تنظیمات موجود را فهرست می‌کند، بنابراین راحت‌تر می‌توانید بدون جابجایی بین تنظیمات، به آنچه نیاز دارید برسید.
برنامه های ساعت و آب و هوا - اپل برای اولین بار برنامه های ساعت و هواشناسی iOS را به مک آورد. برنامه ها مشابه آنچه در آیفون و آیپد موجود است هستند.
macOS Ventura در حال حاضر محدود به توسعه دهندگان است، اما اپل قصد دارد در ماه جولای یک نسخه بتا عمومی ارائه دهد. این سیستم عامل در پاییز امسال شاهد عرضه عمومی خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

نسل بعدی مک بوک ایر با تراشه جدید M2 دارای یک محفظه بازطراحی شده با لبه های صاف تر، صفحه نمایش 13.6 اینچی روشن تر با بریدگی، گزینه های رنگی جدید مانند Starlight و Midnight، شارژ MagSafe، دوربین 1080p و غیره است.

M2 MacBook Air 2022 Feature0015
با M2، مک بوک ایر با پردازنده گرافیکی 8 هسته ای و حداکثر 10 هسته ای در دسترس است. این نوت بوک را می توان با حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD، همراه با حداکثر 24 گیگابایت حافظه پیکربندی کرد. قیمت از 1199 دلار شروع می شود و سفارشات از ماه آینده آغاز می شود.تعویض درب پشت آیفون در کرج

اپل همچنین یک مک بوک پرو 13 اینچی به روز شده را معرفی کرد که تنها تغییر قابل توجه آن اضافه شدن تراشه M2 است.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

شرکت آلگانی در 9 ژوئن گفت سهامدارانش پیشنهاد برکشایر هاتاوی را برای خرید این شرکت به مبلغ 11.6 میلیارد دلار تایید کرده و پذیرفتند.


ما خوشحالیم که سهامداران ما با اکثریت قاطع به حمایت از این معامله قانع کننده رای داده اند که ارزش قابل توجهی برای آنها به ارمغان می آورد. جوزف پی. براندون، رئیس و مدیرعامل آلگانی در بیانیه‌ای گفت: من می‌خواهم شخصاً از کارمندان آلگانی به خاطر مشارکت و فداکاری مستمرشان که این دستاورد را ممکن کرده‌اند تشکر کنم. آلگانی مشتاقانه منتظر است تا موفقیت خود را به عنوان بخشی از برکشایر هاتاوی افزایش دهد.

آلگانی گفت: حدود 84 درصد از سهام مشترک آلگانی و بیش از 98 درصد از آراء به پیشنهاد ادغام شرکت برکشایر هاتاوی وارن بافت رای مثبت دادند.

برکشایر هاتاوی بافت آلگانی را به قیمت 11.6 میلیارد دلار می خرد

در ماه مارس، برکشایر هاتاوی مستقر در اوماها در نبراسکا قراردادی را با آلگانی امضا کرد بیمه شخص ثالث در کرج  تا تمام سهام باقیمانده آلگانی را به قیمت 848.02 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی در معامله ای که به اتفاق آرا توسط هر دو هیئت مدیره تصویب شد، خریداری کند. برکشایر گفت که قیمت خرید ضریب 1.26 برابر ارزش دفتری آلگانی در 31 دسامبر 2021 است.

این توافق یک دوره "فروشگاه" را مجاز کرد که به آلگانی اجازه می داد سایر مناقصه گران را جذب کند. P/C مستقر در نیویورک در ماه آوریل اعلام کرد که از ده ها شرکت بالقوه علاقه مند پیشنهادهای جایگزین را درخواست کرده است، اما هیچ پیشنهاد رقابتی دریافت نکرده است.

انتظار می رود این معامله در سه ماهه چهارم سال 2022 بسته شود، مشروط بر شرایط بسته شدن مرسوم و تاییدیه های نظارتی.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

ارائه‌دهنده داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده برای خطرات آب و هوا و انعطاف‌پذیری با سازمان جهانی محیط‌زیست The Nature Conservancy برای حفاظت از مناطق حساس طبیعی و ارائه تخمین‌هایی از تنش‌های گرمایی و آبی در آینده مرتبط با تغییرات آب و هوایی در کلمبیا همکاری می‌کند.


در اعلام این پروژه، ژوپیتر مستقر در سان متئو، کالیفرنیا، گفت که تغییرات آب و هوایی چالش‌های مهمی برای کشور ایجاد می‌کند که برخی از شدیدترین تأثیرات آن مربوط به دسترسی به آب، کشاورزی، سلامت انسان، سیستم‌های ساحلی، توسعه و سیل است.

بر اساس این اعلامیه، تجزیه و تحلیل مشتری به TNC کمک می کند تا با استفاده از مدل های اقلیمی و معیارهای خطر برای شناسایی اکوسیستم های آسیب پذیر، خطر آب و هوا در حوضه رودخانه Magdalena کلمبیا را تا سال 2100 پیش بینی کند.

ریچ سورکین، مدیرعامل ژوپیتر در بیانیه ای گفت: کلمبیا یکی از متنوع ترین کشورهای جهان است که دارای اکوسیستم هایی است که شامل جنگل های بارانی، ساوانا، استپ ها، تالاب ها و بیابان ها می شود.

او گفت که برنامه آنها کمک به اولویت‌بندی تلاش‌ها برای محافظت از این منطقه در برابر بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی است.

مشتری در حال رشد بوده است. این شرکت در سال 2020 سرمایه اضافی را از بیمه گرهای Liberty Mutual و MS&AD Insurance Group Holdings و SYSTEMIQ، یک شرکت سیستم های اقتصادی پایدار، جذب کرد. در آن سال همچنین یک کمک مالی 1 میلیون دلاری از بنیاد مور برای تسریع استقرار سرویس عملیات FireScore، یک پلتفرم اطلاعاتی و تهدید آتش‌سوزی برای در دسترس قرار دادن آن برای نهادهای ایمنی عمومی در سرتاسر کالیفرنیا دریافت کرد و مشتری اعلام کرد که یک سری 23 میلیون دلاری را تکمیل کرده است. دور تأمین مالی B برای گسترش خدمات تحلیلی خود که می تواند به سرمایه گذاران و شرکت ها الگوهای آب و هوایی کوتاه و بلندمدت دقیق برای مکان های خاص ارائه دهد.

آتش سوزی و آب

به گفته این گروه، اتحادیه دانشمندان نگران اخیراً توضیح مختصری ارائه کرده است که توضیح می دهد چگونه بیمه ثالث در کرج  آتش سوزی های جنگلی آب را بیشتر به هم گره می زند تا خشکسالی که در حال حاضر غرب ایالات متحده را گرفتار کرده است، به گفته این گروه، جایی که جنگل ها اکنون به دلیل تغییرات آب و هوایی تقریباً 50 درصد خشک تر هستند.

این گروه به آماری از برنامه نظارت بر روند شدت سوختگی، یک آژانس دولتی چند گروهی استناد می کند که نشان می دهد تعداد هکتارهای سوخته شده در ایالات متحده به طور متوسط ​​از کمتر از 2 میلیون به 5 میلیون در دهه 1980 به بین 5 تا 10 هکتار رسیده است. میلیون در چند سال اخیر

این گروه اذعان می کند که همیشه نمی توان تغییرات آب و هوایی را به دلیل کاهش میزان آب دریافتی یک منطقه مقصر دانست.

این گروه می‌گوید: «اما این در حال تغییر است که چگونه، چه زمانی و به چه شکل غرب ایالات متحده مستعد خشکسالی آب خود را دریافت می‌کند - با پیامدهای عمیقی برای حوزه‌های آبخیز، آتش‌سوزی‌ها و جوامع پایین دست.»

این گروه توضیح می‌دهد که چگونه آتش‌سوزی‌ها بر حوزه‌های آبخیز تأثیر می‌گذارند، خطرات رواناب را ایجاد می‌کنند و میزان جذب و ذخیره آب در گروه را کاهش می‌دهند - شرایط خشکسالی را تشدید می‌کنند.

این گروه خواستار مدیریت بهتر جنگل‌ها و آتش‌سوزی‌ها، درمان‌های پس از آتش‌سوزی، مانند قطع درختان نجات و کاشت مجدد، و سرمایه‌گذاری جامعه در مواردی مانند لوله‌های مقاوم در برابر حرارت یا فیلتر کردن بهتر در تصفیه خانه‌های آب شهری برای کمک به محافظت در برابر آلودگی است.

این گروه می‌گوید: «اما تا زمانی که با علل اصلی تغییرات آب و هوایی مقابله نکنیم، رابطه بین آتش‌سوزی و آب بدتر خواهد شد».

کودکان هاوایی

گروهی از کودکان و نوجوانان هاوایی با طرح شکایتی مدعی شدند که این ایالت با استفاده از سیستم حمل و نقلی که به آب و هوا آسیب می رساند و حق آنها برای داشتن محیطی پاک و سالم را نقض می کند، قانون اساسی خود را نقض می کند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس در مجله بیمه، 14 جوان، 9 تا 18 ساله، در دادخواست خود استدلال می کنند که وزارت حمل و نقل هاوایی به طور مداوم ساخت بزرگراه ها را بر دیگر انواع حمل و نقل در اولویت قرار داده است.

در این دادخواست آمده است: "به دلیل این آلودگی آب و هوا، کودکان در هاوایی با تهدید جدی برای توانایی آنها در زندگی سالم در این جزایر در حال حاضر و آینده روبرو هستند."

یکی از شاکیان، یک بومی 14 ساله هاوایی از خانواده ای که بیش از 10 نسل تارو را پرورش داده است، شاهد خشکسالی شدید و باران های شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است که باعث کاهش عملکرد محصول شده و توانایی او را برای ادامه این رویه فرهنگی تهدید می کند. گفت. در این داستان آمده است که بالا آمدن سطح آب دریاها همچنین زمین های آنها را به زیر آب می برد.

شاکیان از دادگاه می خواهند تا اعلام کند که دولت بر اساس قانون اساسی موظف است از آب و هوا به نفع نسل های فعلی و آینده محافظت کند.

شرکت های حقوقی Earthjustice و Our Children's Trust نماینده جوانان هستند.

ساکنان ساحلی بریتانیا

رئیس آژانس محیط زیست انگلیس هشدار داد که تغییرات آب و هوایی برخی از ساکنان جوامع ساحلی بریتانیا را مجبور می کند خانه های خود را ترک کنند زیرا افزایش سطح آب دریاها سواحل را می خورد.

سر جیمز بیوان، مدیر اجرایی آژانس گفت: «برخی از جوامع ما نمی توانند در جایی که هستند بمانند.

بیبان روز سه شنبه در کنفرانس سیل و ساحل در تلفورد صحبت می کرد و سخنان او در مقاله ای توسط اسکای نیوز پوشش داده شد.

هفته

وی تصریح کرد: «در حالی که ما می‌توانیم پس از طغیان بیشتر رودخانه‌ها با خیال راحت بازگردیم و بهتر بسازیم، اما برای زمین‌هایی که فرسایش ساحلی آن‌ها را از بین برده یا بالا آمدن سطح دریا به طور دائم یا مکرر در زیر آب قرار داده است، امکان بازگشت وجود ندارد.»

او نمونه‌هایی را ارائه کرد که اکنون برای پشتیبان‌گیری از این ادعاها استفاده می‌کند: به روستای فیربورن ولز گفته شد که باید محل خود را تغییر دهد، زیرا شورای گیوند نمی‌تواند به طور نامحدود سیستم دفاعی در برابر سیل را حفظ کند، فنس غنی از کشاورزی در شرق انگلستان در حال حاضر به دلیل زهکشی تا حدی زیر سطح دریا قرار دارد.

او گفت که هیچ کس نباید برخلاف میل خود از خانه های خود اخراج شود، اما "ما باید اکنون گفتگو را در مورد همه اینها آغاز کنیم."



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال ارتقای کاوشگر خود به 830000 وسیله نقلیه تسلا با سیستم پیشرفته کمک راننده Autopilot خود است که یک گام ضروری قبل از اینکه بتواند به دنبال فراخوان باشد.


آژانس ایمنی خودرو در ماه اوت یک ارزیابی اولیه را برای ارزیابی عملکرد سیستم در 765000 وسیله نقلیه پس از حدود 12 تصادف که در آن وسایل نقلیه تسلا با خودروهای متوقف شده اورژانس برخورد کردند، آغاز کرد - و روز پنجشنبه اعلام کرد که شش تصادف دیگر را شناسایی کرده است.

NHTSA در حال ارتقای کاوشگر خود به تجزیه و تحلیل مهندسی است که باید قبل از درخواست فراخوان در صورت لزوم انجام دهد.

تنظیم کننده ایمنی خودرو در حال بررسی است که آیا وسایل نقلیه تسلا به اندازه کافی از توجه رانندگان اطمینان حاصل می کنند یا خیر. این آژانس شواهدی را اضافه کرد که نشان می‌دهد رانندگان در بیشتر تصادف‌های تحت بررسی، از استراتژی هشدار تسلا پیروی کرده‌اند که به دنبال جلب توجه راننده است و سؤالاتی در مورد اثربخشی آن ایجاد می‌کند.

در سال 2020، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل از "نظارت ناکارآمد درگیری راننده" تسلا پس از تصادف مرگبار اتوپایلوت در سال 2018 انتقاد کرد و گفت که NHTSA "نظارت اندک" را انجام داده است.

NHTSA گفت: این ارتقا به منظور گسترش تجزیه و تحلیل تصادف موجود، ارزیابی مجموعه داده های اضافی، انجام ارزیابی های خودرو، و بررسی میزانی است که Autopilot و سیستم های مرتبط تسلا ممکن است عوامل انسانی یا خطرات ایمنی رفتاری را با تضعیف اثربخشی نظارت راننده تشدید کنند. "

تسلا که دفاتر مطبوعاتی خود را منحل کرده است، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

با حمایت شرکت بیمه تلفات آتلانتیک
NHTSA اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر 16 تصادف شامل هفت حادثه جراحت و یک مورد مرگ در خودروهای تسلا در اتوپایلوت دارد که با خودروهای تعمیر و نگهداری جاده برخورد کرده بودند.

سناتور دموکرات، اد مارکی، ارتقاء NHTSA را ستود. او در توییتر نوشت: «هر روز که تسلا قوانین ایمنی را نادیده می‌گیرد و مردم را درباره سیستم «خلبان خودکار» خود گمراه می‌کند، جاده‌های ما خطرناک‌تر می‌شوند.

NHTSA گفت تجزیه و تحلیل آن نشان می دهد که هشدار برخورد از جلو در اکثر حوادث درست قبل از برخورد فعال می شود و ترمز اضطراری خودکار بعدی تقریباً در نیمی از تصادفات مداخله می کند.

آژانس افزود: «به طور متوسط ​​در این تصادفات، Autopilot کنترل وسیله نقلیه را کمتر از یک ثانیه قبل از برخورد اول متوقف کرد.»

NHTSA خاطرنشان کرد که «در جایی که ویدیوی حادثه در دسترس بود، نزدیک شدن به صحنه اولین پاسخ‌دهنده به طور متوسط ​​8 ثانیه قبل از برخورد برای راننده قابل مشاهده بود».

آژانس همچنین 106 تصادف گزارش شده Autopilot را بررسی کرد و گفت: تقریباً در نیمی از آنها، "نشانه هایی وجود دارد که راننده به اندازه کافی به نیازهای وظیفه رانندگی پویا پاسخ نمی دهد."

این آژانس گفت: «استفاده یا سوء استفاده راننده از اجزای وسیله نقلیه، یا عملکرد ناخواسته یک وسیله نقلیه لزوماً مانع از نقص سیستم نمی شود».

NHTSA همچنین در حدود یک چهارم از 106 تصادف یافت، به نظر می‌رسد که عامل اصلی تصادف مربوط به عملکرد سیستمی است که تسلا می‌گوید ممکن است محدودیت‌هایی در مکان‌هایی مانند جاده‌ها به غیر از بزرگراه‌های با دسترسی محدود وجود داشته باشد، یا در محیط‌های دید که شامل عواملی مانند باران است. ، برف یا یخ

تسلا می گوید Autopilot به خودروها اجازه می دهد تا به طور خودکار در خطوط خود ترمز کنند و هدایت شوند، اما آنها را قادر به رانندگی خود نمی کند.

یکی از سخنگویان NHTSA گفت که ویژگی‌های پیشرفته کمک رانندگی می‌تواند ایمنی را «با کمک به رانندگان در جلوگیری از تصادفات و کاهش شدت تصادف‌هایی که رخ می‌دهند، ارتقا دهد، اما مانند تمام فناوری‌ها و تجهیزات موجود در وسایل نقلیه موتوری، رانندگان باید به درستی و مسئولانه از آنها استفاده کنند».

هفته گذشته، NHTSA اعلام کرد که پس از دریافت 758 گزارش از فعال شدن غیرمنتظره ترمز مربوط به Autopilot در تحقیقات بیمه شخص ثالث در کرج جداگانه خود در مورد 416000 وسیله نقلیه جدید، از تسلا خواسته تا تا 20 ژوئن به سوالات پاسخ دهد.

به طور جداگانه، NHTSA 35 بررسی تصادف ویژه را در مورد حوادث مربوط به وسایل نقلیه تسلا آغاز کرده است، که در آن Autopilot یا سایر سیستم های پیشرفته مشکوک به استفاده از 14 مورد مرگ گزارش شده از سال 2016 بوده است، از جمله یک تصادف که ماه گذشته در کالیفرنیا سه کشته برجای گذاشت.

NHTSA از ده ها خودروساز دیگر از جمله جنرال موتورز GM.N تویوتا موتور و فولکس واگن خواسته تا به سؤالات مربوط به "استراتژی های درگیر شدن با راننده و توجه با استفاده از سیستم های کمک راننده" در طول بررسی تسلا خود پاسخ دهند، اما پاسخ آنها را منتشر نکرده است.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

دادگاه عالی ایالات متحده می تواند به محض اینکه روز دوشنبه به درخواست بایر برای رد ادعاهایی که علف کش Roundup باعث سرطان می شود، رسیدگی کند، زیرا این شرکت به دنبال اجتناب از میلیاردها دلار خسارت احتمالی و پرداخت است.


بایر به دنبال بررسی تصمیم دادگاه تجدیدنظر است که 25 میلیون دلار غرامت به ادوین هاردمن ساکن کالیفرنیا، کاربر علف‌کش Roundup مبتنی بر گلایفوسیت، که سرطان خود را به خاطر این محصول مقصر می‌داند، تایید کرد.

نحوه عمل دادگاه به تعیین اینکه آیا هزاران پرونده مشابه ادامه دارد یا خیر کمک خواهد کرد.

طبق اسناد دادگاه، 9 قاضی در کنفرانس خصوصی خود در روز پنجشنبه قرار بود درباره رسیدگی بیمه شخص ثالث در کرج  به این پرونده بحث کنند. دادگاه قرار است صبح روز دوشنبه نسبت به تجدید نظرهای معلق اعلام کند، اگرچه گاهی اوقات پرونده به دلایل مختلف از جمله اگر قضات تمایل به رسیدگی به آن داشته باشند، متوقف می شود.

بایر از دادگاه عالی درخواست کرده است که تشخیص دهد که تأیید فدرال برچسب محصول راندآپ توسط آژانس حفاظت از محیط زیست به این معنی است که این دعوا نمی تواند بر اساس قانون ایالت کالیفرنیا طرح شود.

تصمیم دادگاه پس از آن اتخاذ می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، ماه گذشته از قضات دادگستری خواست تا این دادخواست را رد کنند و موضع دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه را که عمدتاً از بایر حمایت کرده بود، تغییر داد.

سهام این شرکت در آن روز بیش از 6 درصد کاهش یافت، اما از آن زمان تاکنون بهبود یافته است، حتی با توجه به اینکه بایر در صورت رد شدن توسط دادگاه، تا 4.5 میلیارد دلار هزینه دادرسی اضافی را از سایر ادعاها دریافت می کند.

بر این اساس در سال گذشته، بخش بزرگی از 11.6 میلیارد دلاری را که قبلاً برای تسویه حساب و دعاوی در مورد این موضوع اختصاص داده شده بود، کنار گذاشت.

دیوان عالی مجبور نیست از توصیه های دولت ایالات متحده پیروی کند، اما معمولاً، وکیل ارشد دیوان عالی دولت فدرال، وکیل کل، که به همین دلیل "عده دهم" نامیده می شود، این کار را انجام می دهد.

تحلیلگران کردیت سوئیس روز پنجشنبه گفتند که احتمال رسیدگی به این پرونده را کم می بینند و همراه با موضع دولت بایدن خاطرنشان کردند که بالاترین دادگاه ایالات متحده کمتر از یک درصد از پرونده های درخواستی را می پذیرد.

بایر سه آزمایش را از دست داده است و به کاربران Roundup هر کدام ده ها میلیون دلار جایزه می دهد، اما سه بار نیز برنده شده است. روز جمعه آخرین پیروزی در میسوری را اعلام کرد. اوایل سال جاری اعلام کرد که 107000 پرونده از حدود 138000 پرونده را حل و فصل کرده است.

بایر که همچنین آسپرین، قرص‌های ضدبارداری یاسمین و داروی پیشگیری از سکته مغزی Xarelto را تولید می‌کند، استدلال کرده است که ادعاهای سرطان در تضاد با علم صحیح و تایید مکرر محصول از سوی قانون‌گذاران در ایالات متحده و سایر نقاط جهان است.

این سازمان گفته است که نباید برای بازاریابی محصولی که تنظیم کننده محیط زیست ایالات متحده اجازه چاپ هشدار سرطان روی آن را نمی دهد، جریمه شود.

خرید مونسانتو

از زمانی که بایر این برند را به عنوان بخشی از خرید 63 میلیارد دلاری بذور کشاورزی و تولید کننده آفت کش مونسانتو در سال 2018 به دست آورد، شکایت های مربوط به جمع بندی باعث شد.

بایر در ژوئن 2020 یک توافق اصولی با شاکیان منعقد کرد اما نتوانست موافقت دادگاه را برای توافق جداگانه در مورد نحوه رسیدگی به پرونده‌های آینده کسب کند.

این شرکت گفته است که آماده می‌شود «به حرکت خود ادامه دهد، عدم قطعیت را پشت سر بگذارد»، حتی اگر توسط دادگاه عالی نادیده گرفته شود، و اقداماتی را برای مهار خطر دعوی قضایی بیشتر انجام دهد.

این شرکت قصد دارد به بیماران سرطانی که در آینده قصد شکایت از بایر را دارند، مشارکت در برنامه ای را ارائه دهد که به مدعیانی که معیارهای خاصی را دارند و از وکالت شاکی چشم پوشی می کنند، با استفاده از پولی که کنار گذاشته است، پرداخت می کند.

برای جلوگیری از ادعاهای بیشتر، بایر قصد دارد گلایفوسیت را در علف‌کش‌های باغبان غیرحرفه‌ای در ایالات متحده با سایر مواد فعال جایگزین کند.

یکی دیگر از پرونده های بایر در بالاترین دادگاه ایالات متحده در حال بررسی است، زیرا این شرکت در ماه مارس از آن درخواست کرد که تصمیم دادگاه تجدید نظر ایالت کالیفرنیا را در سال گذشته لغو کند که حکم 86 میلیون دلاری را که بایر را مسئول سرطان یک زوج می دانست، تایید کرد.

در این مورد، بایر همچنین یک سؤال حقوقی جدید در مورد خسارات تنبیهی مطرح می کند، که استدلال می کند که بیش از حد است و توجیه نمی شود زیرا مطابق با مقررات فدرال عمل کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

علاوه بر پیش‌بینی نوسانات ژئوپلیتیکی بیشتر ناشی از ناامنی غذایی و انرژی جهانی، مدیر اجرایی Chubb به شرکت‌های مخابراتی هشدار داد که برای شکایت‌های سبز در افق - علیه بیمه‌کنندگان D&O و خود بیمه‌گران - در یک گردهمایی صنعتی آماده شوند.


در سخنرانی در سی و هشتمین کنفرانس سالانه بیمه رتبه‌بندی جهانی S&P، رئیس و مدیر عامل Chubb، ایوان گرینبرگ، پیش‌بینی را ارائه کرد و در پاسخ به سؤالی در مورد اولویت‌های پذیره‌نویسی در یک جلسه گفتگوی Fireside، درباره عدم تمایل مدیران Chubb به تعیین اهداف انتشار خالص صفر برای اپراتور توضیح داد. لری ویلکینسون، مدیر ارشد S&P.

گرینبرگ با شروع پاسخ خود با برخی از افکار در مورد تورم اقتصادی و اجتماعی، مشکلات فزاینده پذیره نویسی مرتبط با روند دادخواهی را توضیح داد. "با نگاهی به آینده، من نگران مسائل مربوط به نوع ESG، به ویژه در مورد تغییرات آب و هوا در حال حاضر، و مسئولیت مدیران و افسران هستم. وقتی به Greenwashing فکر می‌کنم: هر شرکتی که خود را اعلام می‌کند، شرکت [آنها] خالص صفر می‌شود – این در ابتدا عالی به نظر می‌رسد.» اما آن شرکت‌ها، خیلی سریع مجبور می‌شوند فاش کنند: «پیشرفت شما چیست؟ چگونه برای دستیابی به آن پیش می روید؟»


ایوان گرینبرگ
او تاکید کرد: "اگر فقط کلمات مبهم باشد، شکایت سهامداران زیادی وجود خواهد داشت زیرا شرکت ها بیش از حد امیدوار هستند."

رهبر Chubb در ادامه پیشنهاد کرد که بیمه‌گران و بیمه‌گرهای اتکایی که متعهد به اهداف خالص صفر هستند، خود را برای همان سرنوشت آماده می‌کنند، زیرا او همچنین توضیح داد که چرا Chubb تا زمانی که متوجه نشود که چگونه پیشرفت را نشان دهد، به آن بیمه‌گران نمی‌پیوندد.

زمانی که شرکت‌های بیمه خالص صفر را اعلام می‌کنند، [به این معنی است که برای پرتفوی‌های پذیره‌نویسی‌تان، ردپای کربن همه بیمه‌شده‌هایتان را به‌طور جمعی در سطح جهانی می‌دانید، و بنابراین می‌توانید نشان دهید که چگونه کاهش می‌یابد و در نهایت به صفر می‌رسد. ابزارها امروزه وجود ندارند. و در برخی مواقع، آن را با کت و شلوار صدا می زنند،" او گفت.

در Chubb، «ما خود را صفر خالص اعلام نکرده‌ایم زیرا نمی‌توانیم به‌عنوان یک شرکت تصور کنیم که چگونه می‌توانیم واقعاً به آن دست یابیم... توانایی اندازه‌گیری ردپای کربن پرتفوی خود - ما نمی‌دانیم چگونه این کار را انجام دهیم. هیچ شرکتی نمی داند چگونه این کار را انجام دهد. بنابراین، تا زمانی که ندانیم چگونه این کار را انجام دهیم، و مسیری واقع بینانه برای آن نبینیم، نمی‌توانیم واقعاً خود را صفر خالص اعلام کنیم. پذیره نویسی و تصمیمات سرمایه گذاری

گرینبرگ هر دو فعالیت را "کل نگر و متعادل" توصیف کرد و در عین حال بر تعهد صنعت بیمه تنظیم شده برای تقویت خدمات برای بیمه شدگان متاثر از رویدادهای آب و هوایی و همچنین حمایت از صنعت نفت و گاز تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌گر مانند جامعه دارای «اولویت‌های رقابتی عمدی» است، گفت: «در حال حاضر دیدگاه روشنی درباره نحوه برخورد با مسئولیت‌های خود در زمینه تغییرات اقلیمی داریم.

از یک سو، ما موظف هستیم، هم شخصاً و هم از نظر شرکتی، از جهان [در] حرکت به سوی صفر خالص حمایت کنیم... از سوی دیگر، ما موظف هستیم که از امنیت انرژی نیز حمایت کنیم و از جامعه در آنچه که قانونی است حمایت کنیم. این از یک شرکت بیمه انتظار می رود، و ما یک تجارت تنظیم شده هستیم، و از ما انتظار می رود که مسئولیت های خود را از این طریق انجام دهیم.

گرینبرگ پس از ارائه توجیه خود برای عدم تمایل چاب به تعیین اهداف خالص صفر برای خود، تاکید کرد که چاب در حال کار برای حمایت از صنایعی است که یا به شرکت ها و افراد کمک می کنند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند یا فناوری های جدیدی ایجاد کنند که انرژی بدون کربن تولید کند. او گفت: «ما در حال بیمه کردن این فعالیت‌ها و توسعه توانایی فنی بیشتر برای انجام آن هستیم.


وقتی شرکت‌های بیمه خالص صفر را اعلام می‌کنند، [به این معنی است که برای پرتفوی‌های پذیره‌نویسی‌تان، ردپای کربن همه بیمه‌شده‌هایتان را به طور جمعی در سطح جهانی می‌دانید... ابزارها امروزه وجود ندارند.»

ایوان گرینبرگ، چاب


از سوی دیگر، ما همچنان به بیمه کردن نفت و گاز ادامه می دهیم، زیرا جهان به انرژی نیاز دارد... ما کارهایی بیمه شخص ثالث در کرج مانند زغال سنگ و شن های قیر را انجام نمی دهیم، جایی که گزینه های دیگری وجود دارد - آنها مشکلات پایداری واقعی با آنها دارند، و جایگزین هستند. [اما] ما هنوز جایگزین های خوبی برای گاز و نفت نداریم. و این غیرمسئولانه خواهد بود که به بیمه کردن آنها به شیوه ای مسئولانه ادامه دهیم.»

ما در تلاش هستیم تا توانایی ارائه پروژه‌های جدید را به روشی مبتنی بر علمی ایجاد کنیم که در آن بتوانیم تعیین کنیم که کدام پروژه‌ها به روشی پایدارتر و مسئولانه‌تر انجام می‌شوند و آن‌ها را بیمه کنیم، در حالی که ممکن است پروژه‌های کمتر را بیمه نکنیم. ما در تلاش برای یافتن این تعادل هستیم.»

در نهایت، کار ما این است که خدمات مربوط به انعطاف پذیری بیشتری را برای کمک به مردم در حالی که با آب و هوای مرتبط با کربن مواجه می شوند تا زمان گذار جهان ارائه کنیم. ما در حال کار روی خدمات در این زمینه هستیم.

او با خلاصه کردن رویکرد کلی چاب به مسائل تغییرات آب و هوایی، گفت: «بنابراین، بسیار جامع و متعادل است.

گرینبرگ با اشاره به تعهدات در قبال بیمه شدگان متاثر از آب و هوا، گفت که این تعهدات فراتر از ارائه حمایت بیمه ای و امکان قیمت گذاری و مدیریت قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن به روشی دقیق تر است، زیرا نوسانات آب و هوا از انواع خطرات در طول سال افزایش می یابد. دیگر فصل گربه ها نیست.» او گفت فراتر از آن، بیمه‌گران باید از توانایی‌های خود استفاده کنند تا «واقعاً خدمات و انعطاف‌پذیری بیشتری به مشتریان ارائه دهند و به جامعه کمک کنند، زیرا در حالی که به سمت صفر خالص حرکت می‌کند، در معرض خطر قرار می‌گیرد». او در ذهن داشت

ویلکینسون گفتگوی Fireside را آغاز کرد و از گرینبرگ خواست در مورد محیط اقتصاد کلان و برخی از موضوعاتی که رئیس چاب در نامه سالانه خود به سهامداران در اوایل سال جاری در رابطه با درگیری روسیه و اوکراین و عدم اطمینان اقتصادی صحبت کرد، صحبت کند.

گرینبرگ از این فرصت استفاده کرد و موضوعی را که چندین بار تکرار کرد، از جمله در طول بحث خود در مورد مسئله آب و هوا- این ایده که امنیت غذا و انرژی "علت بزرگ بی ثباتی ژئوپلیتیکی" در آینده خواهد بود، معرفی کرد. «کمبود انرژی که در نتیجه قطع عرضه انرژی روسیه ایجاد می‌شود» باعث می‌شود که کشورهای توسعه‌یافته اکثریت قریب به اتفاق انرژی را مصرف کنند. آنها می خواهند کشورهای در حال توسعه را از بین ببرند. گرینبرگ گفت و آنها به شدت رنج خواهند برد.

«ناامنی غذایی این یک مسئله رو به رشد خواهد بود و ما فقط در ابتدای آن هستیم."

ما آن نوع کمبود انرژی و مواد غذایی را احساس خواهیم کرد که به نظر من بی‌ثباتی ژئوپلیتیک و سیاسی بزرگی را ایجاد می‌کند. و ما در اینجا در ایالات متحده نیز بیشتر آن را احساس خواهیم کرد."

او گفت: «این به طور کلی منجر به تورم می‌شود.» او اظهار داشت که فراتر از نیروهای عرضه و تقاضا، فدرال رزرو از نظر او «در پشت منحنی قرار دارد» و نمی‌داند که کشور به سمت دوره رکود تورمی بالقوه حرکت می‌کند. "خطر آن بسیار بیشتر از آنچه بوده است است. و تورم سرسخت تر و پایدارتر خواهد بود. و شما به آن اضافه کنید که اوکراین-روسیه بنزین را روی یک محیط عرضه دشوار ریخته است. [و] ما چین و سیاست‌های کووید آن را داریم، [که] به شدت بر عرضه زنجیره تأمین تأثیر گذاشته است.»

او همچنین پیش‌بینی کرد که فدرال رزرو در اقدامات خود تهاجمی‌تر خواهد بود و نوسانات بیشتری در بازارهای مالی ایجاد می‌کند، می‌ترسم که این برای مدتی ادامه پیدا کند.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

به گفته وکلا، سیمون بایلز، دارنده مدال طلای المپیک و ده‌ها زن دیگر که می‌گویند توسط لری نصار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، بیش از یک میلیارد دلار از اف‌بی‌آی به دلیل ناتوانی در توقف این پزشک ورزشی در زمانی که آژانس برای اولین بار اتهامات علیه او دریافت کرد، طلب می‌کنند.


هیچ بحثی وجود ندارد که ماموران FBI در سال 2015 می دانستند که نصار اکنون زندانی متهم به حمله به ژیمناستیک ها است، اما نتوانستند اقدامی انجام دهند و او را آزاد گذاشتند تا بیش از یک سال به هدف قرار دادن زنان و دختران جوان ادامه دهد. او در سال 2017 به جرم خود اعتراف کرد و در حال گذراندن چندین دهه در زندان است.

مگی نیکولز، قهرمان ملی ژیمناستیک در اوکلاهاما در سال‌های 2017-2019، گفت: «زمان آن رسیده است که FBI پاسخگو باشد.

بر اساس قانون فدرال، یک سازمان دولتی شش ماه فرصت دارد تا به ادعاهای ارتکاب جرم که روز چهارشنبه ارائه شده است، پاسخ دهد. بسته به پاسخ اف‌بی‌آی، شکایت‌ها ممکن است دنبال شوند.

طبق گفته Manly، Stewart & Finaldi، یک شرکت حقوقی کالیفرنیا، تقریباً 90 مدعی شامل Biles، Aly Raisman و McKayla Maroney هستند که همه دارندگان مدال طلای المپیک هستند.

سامانتا روی، ژیمناستیک سابق دانشگاه میشیگان می‌گوید: «اگر اف‌بی‌آی به سادگی کار خود را انجام می‌داد، نصار قبل از اینکه فرصت سوءاستفاده از صدها دختر، از جمله من را داشته باشد، متوقف می‌شد».

ایمیلی برای نظر دادن به FBI ارسال شد.

ژیمناستیک ایالات متحده مستقر در ایندیاناپولیس در سال 2015 به ماموران محلی FBI گفت که سه ژیمناستیک گفته اند که توسط نصار، پزشک تیم مورد حمله قرار گرفته اند. اما به گفته بازرس کل وزارت دادگستری، یک ناظر داخلی، FBI تحقیقات رسمی را آغاز نکرد و به مقامات فدرال یا ایالتی در میشیگان اطلاع نداد.

بازرس کل گفت که ماموران FBI لس آنجلس در سال 2016 تحقیقات گردشگری جنسی را علیه نصار آغاز کردند و با چندین قربانی مصاحبه کردند اما به مقامات میشیگان نیز اطلاعی ندادند.

نصار تا پاییز 2016 در جریان تحقیقات پلیس دانشگاه ایالتی میشیگان دستگیر نشد. او پزشک ایالت میشیگان بود.

دفتر دادستان کل میشیگان در نهایت به اتهامات حمله به نصار رسیدگی کرد، در حالی که دادستان های فدرال در گراند راپیدز، میشیگان، پرونده پورنوگرافی کودکان را تشکیل دادند.

کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، در سخنانی به کنگره سال گذشته به اشتباهات بزرگ اعتراف کرد.

"من به ویژه متاسفم که افرادی در FBI وجود داشتند که در سال 2015 شانس بیمه شخص ثالث در کرج خود را برای متوقف کردن این هیولا داشتند و شکست خوردند. رای در جلسه استماع سنا به قربانیان گفت و این غیر قابل توجیه است.

در همان جلسه، Biles، که به طور گسترده ای به عنوان بزرگترین ژیمناستیک تمام دوران شناخته می شود، گفت که یک "سیستم کامل" این آزار را ممکن می کند. مارونی زمانی که با ماموران FBI درباره نصار صحبت می کرد، «سکوت مرده» را به یاد آورد.

وزارت دادگستری در ماه مه اعلام کرد که اتهامات جنایی را علیه ماموران سابق که متهم به ارائه پاسخ های نادرست یا ناقص در جریان تحقیقات بازرس کل هستند، پیگیری نخواهد کرد.

دانشگاه ایالتی میشیگان که در طول سالیان متمادی متهم به از دست دادن فرصت‌های جلوگیری از نصار بود، با پرداخت 500 میلیون دلار به بیش از 300 زن و دختری که توسط نصار مورد تعرض قرار گرفتند، موافقت کرد. ژیمناستیک ایالات متحده و کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده 380 میلیون دلار تسویه حساب کردند.

عکس: ژیمناست‌های ایالات متحده از سمت چپ، سیمون بایلز، مک‌کایلا مارونی، آلی رایسمن و مگی نیکولز، برای شهادت در جریان جلسه استماع قوه قضائیه سنا درباره گزارش بازرس کل در مورد رسیدگی FBI به تحقیقات لری ناسار در کاپیتول هیل در سپتامبر 2021 وارد شدند. و ده‌ها زن دیگر که می‌گویند توسط نصار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، بیش از یک میلیارد دلار از اف‌بی‌آی به‌خاطر ناتوانی در جلوگیری از این پزشک ورزشی که اکنون محکوم شده بود، زمانی که آژانس برای اولین بار اتهامات علیه او دریافت کرد، طلب می‌کنند. (سائول لوب/پول از طریق AP، فایل)



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اپل امروز iPad Air 2 و iPad mini 2 را به لیست محصولات قدیمی و منسوخ خود اضافه کرد، زیرا بیش از پنج سال از آخرین عرضه این دستگاه ها برای فروش می گذرد.

آیپد ایر مینی
آی‌پد ایر ۲ اولین بار در اکتبر ۲۰۱۴ عرضه شد و اولین آی‌پد ایر بود که دارای حسگر اثر انگشت Touch ID بود. همچنین از پردازنده A8X اپل استفاده می‌کرد و صفحه‌نمایش بدون شکاف چند لایه داشت که آن را به طور قابل توجهی نازک‌تر از iPad Air اصلی می‌کرد.تعمیرات اپل واچ در کرج

آی‌پد مینی ۲ که در نوامبر ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد، به دلیل نمایشگر رتینا با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶، در محاوره‌ای به عنوان آی‌پد مینی رتینا شناخته می‌شد. در غیر این صورت، از نظر بصری با نسل قبلی خود یکسان بود، اگرچه کمی سنگین تر و ضخیم تر بود. این تبلت از پردازنده A7 و پردازنده کمکی M7 استفاده می کرد که در ابتدا در آیفون 5s معرفی شد.

لیست محصولات قدیمی دستگاه هایی را نشان می دهد که اپل بیش از پنج سال پیش و کمتر از هفت سال پیش توزیع آنها را برای فروش متوقف کرد. اپل خدمات و قطعات دستگاه های قدیمی را تا 7 سال یا طبق قانون ارائه می دهد، اما تعمیرات منوط به در دسترس بودن قطعات است.


در یک یادداشت جانبی، انتظار می رفت اپل مدل های 11 و 13 اینچی مک بوک ایر 2014 و مک بوک پرو 13 اینچی اواسط سال 2014 را در ابتدای ماه می از نسخه قدیمی به منسوخ تبدیل کند، اما آخرین به روز رسانی نشان می دهد که تنها این دو مدل مک بوک ایر در حال حاضر این انتقال را انجام داده است.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

پس از به نمایش گذاشتن اولین آیفون جهان با درگاه USB-C کاملاً کاربردی در سال گذشته، کن پیلونل، دانشجوی مهندسی، اکنون به جای اتصال لایتنینگ اختصاصی اپل، ایرپادهای سفارشی با جعبه شارژ USB-C ایجاد کرده است.

ایرپادهای usb c
پیلونل به The Verge گفت که موفق به طراحی یک PCB انعطاف‌پذیر سفارشی شده است که به او امکان می‌دهد سخت‌افزار شارژ USB-C لازم را در داخل کیس AirPods قرار دهد، و او قصد دارد پروژه را منبع باز کند تا دیگران بتوانند خودشان پروژه را انجام دهند.

او ویدیوی کوتاهی از ایرپادهای USB-C را در یوتیوب به اشتراک گذاشت و قصد دارد یک ویدیوی کامل با جزئیات بیشتر در هفته های آینده منتشر کند.تعمیرات اپل واچ در کرج

 

علاوه بر آیفون USB-C و ایرپادهای USB-C، Pillonel همچنین موفق شد یک کانکتور لایتنینگ کاملاً کاربردی را به گوشی هوشمند سامسونگ اضافه کند.

اپل با قانون پیشنهادی اتحادیه اروپا که شرکت را ملزم به ارائه پورت USB-C در دستگاه هایی مانند آیفون می کند، مخالفت کرده است. اپل پورت‌های USB-C را در برخی دستگاه‌ها مانند جدیدترین مدل‌های مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر، آی‌پد پرو، آی‌پد ایر و آی‌پد مینی ارائه می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

Sonos امروز از ارزان‌ترین نوار صوتی خود به نام Sonos Ray رونمایی کرد. گفته می شود که این نوار صوتی جمع و جور با قیمت 279 دلار در ایالات متحده، از "پردازش پیشرفته" برای ایجاد "صوتی بسیار گسترده" استفاده می کند و پشتیبانی از AirPlay 2 اجازه می دهد تا صدا به صورت بی سیم از دستگاه های اپل مانند آیفون، آی پد، به نوار صوتی پخش شود. و مک

سونوس ری
نوار صوتی از 7 ژوئن در ایالات متحده، کانادا، مکزیک، بریتانیا، ایرلند، آلمان، اتریش، سوئیس، لهستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، دانمارک، نروژ، فنلاند، پرتغال در دسترس خواهد بود. ، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور و سایر کشورها و مناطق را انتخاب کنید.تعمیرات اپل واچ در کرج

مجموعه کامل نوار صوتی Sonos اکنون شامل Ray با قیمت 279 دلار، نسل دوم Beam با قیمت 449 دلار و Arc با قیمت 899 دلار است.

Sonos همچنین اعلام کرد که سیستم کنترل صوتی خود را برای بلندگوهای خود راه‌اندازی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد برای کنترل سرویس‌های موسیقی سازگار از جمله Apple Music، Amazon Music، Deezer، Pandora و Sonos Radio بگویند: «Hey Sonos».


بلندگوهای Sonos در حال حاضر از Amazon Alexa و Google Assistant پشتیبانی می کنند و اکنون کاربران به کنترل صوتی Sonos به عنوان گزینه سوم دسترسی خواهند داشت.

Sonos گفت که ویژگی کنترل صوتی از اول ژوئن در ایالات متحده و اواخر سال جاری در فرانسه در دسترس خواهد بود و بازارهای دیگری نیز به دنبال آن خواهند بود. این شرکت تضمین می‌کند که تمام درخواست‌های صوتی «Hey Sonos» به‌طور کامل بر روی دستگاه پردازش می‌شوند، بدون اینکه صدا یا رونوشتی به ابر ارسال شود، توسط هیچ طرفی گوش داده یا خوانده شود.

در آخر، اسپیکر قابل حمل Sonos Roam با پشتیبانی از AirPlay 2 اکنون در سه رنگ جدید موجود است: Olive، Wave و Sunset.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، امروز گفت: از آنجایی که طبق گزارش ها، اپل در نظر دارد آیفون 15 و تعدادی از لوازم جانبی آن را در سال های آینده به USB-C تغییر دهد، قاب شارژ نسل دوم AirPods Pro آینده همچنان دارای پورت لایتنینگ خواهد بود. .

airpods pro در مورد
کو در یک سری توییت، اظهارات گذشته خود را تکرار کرد که نسل دوم AirPods Pro در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد. در چند هفته گذشته، اطلاعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال آزمایش USB-C برای آیفون 15 و لوازم جانبی آن، از جمله AirPods، MagSafe Battery Pack، و صفحه کلید/Trackpad های مک است که همچنان دارای کانکتور لایتنینگ هستند.تعمیرات فیس آیدی در کرج

با این حال، AirPods Pro آینده، شروع انتقال به USB-C برای خط AirPods را نشان نخواهد داد. کو در توییتی گفت: «پیش‌بینی می‌کنم کیس شارژ AirPods Pro 2 همچنان از لایتنینگ پشتیبانی می‌کند، نه USB-C». همه ایرپادهای اپل، از جمله ایرپاد مکس گران قیمت 550 دلاری، دارای کانکتور لایتنینگ برای شارژ هستند.

نسل دوم AirPods Pro اولین به‌روزرسانی ایرپاد پرو از زمان عرضه آن‌ها در سال 2019 خواهد بود. انتظار می‌رود مدل‌های جدید دارای طراحی جدیدی باشند که برای طراحی تمام گوش از ساقه خلاص می‌شود، مشابه Beats Fit Pro. . قابلیت‌های ردیابی سلامت و همچنین کیف شارژ و کیفیت صوتی بهبود یافته نیز انتظار می‌رود. برای هر آنچه در مورد AirPods Pro آینده می دانیم، راهنمای ما را ببینید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اپل امروز باندهای پراید جدیدی را برای اپل واچ معرفی کرد که گزینه‌های جدید پراید ادیشن اسپرت لوپ و پراید ادیشن نایک اسپرت لوپ در دسترس هستند.

باندهای Apple Watch Pride Edition 2022
باندهای جدید نسخه پراید امروز با قیمت 49 دلار در Apple.com و در برنامه Apple Store قابل سفارش هستند و از 26 می در مکان‌های فروشگاه اپل در دسترس خواهند بود.

پراید نسخه اسپورت لوپ امسال کلمه "غرور" را مستقیماً در باند بافته شده است. گرادیان رنگ گروه شامل رنگ‌های رنگین کمانی و رنگ‌هایی است که از پرچم‌های مختلف پراید، از جمله آبی روشن، صورتی، سفید، سیاه و قهوه‌ای گرفته شده‌اند.تعمیرات فیس آیدی در کرج

بند پراید اپل واچ 2022 حک شده است
نسخه جدید پراید Nike Sport Loop "طیف کامل رنگین کمان را جشن می گیرد" و دارای یک چهره رنگین کمانی رنگین کمان Nike Bounce است.


یک واچ فیس جدید پراید نیز امروز برای اپل واچ سری 4 یا جدیدتر با واچ OS 8.6 و آیفون 6 اس یا جدیدتر دارای iOS 15.5 در دسترس است. اپل با الهام از چندین پرچم افتخار گفت که این صفحه ساعت جدید "رنگ ها را برای نشان دادن قدرت و حمایت متقابل جنبش LGBTQ+ ترکیب می کند." رشته های رنگارنگ صفحه ساعت با چرخاندن تاج دیجیتال اپل واچ، ضربه زدن به صفحه نمایش یا بالا بردن مچ دست کاربر حرکت می کنند.

اپل همچنین در حال راه اندازی کمپین جدید "شات در آیفون" در اینستاگرام است که "ماهیت هنرمندان و چهره های جامعه جهانی LGBTQ+ را به تصویر می کشد."



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

Beats متعلق به اپل امروز استودیو Buds با نسخه محدود جدید را معرفی کرد که با همکاری برند مد آمریکایی مستقر در آمستردام و الهام گرفته از آفریقا، Daily Paper طراحی شده است.

ضربان استودیو جوانه های کاغذ روزانه
Beats در توییتی گفت که استودیو بادز سفارشی از مجموعه لباس‌های بهار/تابستان 2022 Daily Paper الهام گرفته شده است که فرهنگ هیپ هاپ از دهه 1970 تا 1990 را جشن می‌گیرد. این هدفون دارای طرح رنگی سفید، مشکی و قرمز با نام تجاری Daily Paper است.تعمیرات فیس آیدی در کرج

نسخه محدود Studio Buds برای سفارش در این پنجشنبه، 26 می در دسترس خواهد بود، اما Beats هیچ اطلاعات خاصی در مورد در دسترس بودن ارائه نکرده است. قیمت آن نیز فاش نشده است، اما Studio Buds استاندارد با قیمت 149.99 دلار در ایالات متحده و نسخه محدود Beats معمولاً با همان قیمت Beats استاندارد به فروش می رسد.

Beats Studio Buds در ژوئن 2021 با گزینه‌های رنگی استاندارد از جمله سفید، صورتی، خاکستری، آبی، سیاه و قرمز راه‌اندازی شد. هدفون های بی سیم دارای طراحی گرد جمع و جور بدون افتادن ساقه زیر گوش، حذف فعال نویز با حداکثر پنج ساعت زمان گوش دادن در هر بار شارژ، پشتیبانی از هندزفری «Hey Siri»، استاندارد IPX4 مقاومت در برابر تعریق و آب، Find پشتیبانی من و یک جعبه شارژ سیمی USB-C.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()