نوشته شده توسط : اخبار موبایل

به گزارش وال استریت ژورنال، تامین کننده تراشه های اپل TSMC در حال بررسی پتانسیل ساخت یک کارخانه جدید در سنگاپور برای کمک به رفع کمبود تراشه های جهانی است.

بازرسی تراشه نیمه هادی tsmc 678x452
TSMC تنها تامین کننده تراشه اپل است و مسئولیت ساخت تمام تراشه های سیلیکونی سفارشی این شرکت مانند A15 Bionic و M1 را بر عهده دارد. در حالی که سفارشات تراشه‌های اپل نسبت به بسیاری از شرکت‌های دیگر در اولویت قرار گرفته‌اند و تاثیر کمبود بر مشتریان اپل را محدود می‌کنند، TSMC همچنان از مشکلات زنجیره تامین جهانی به عنوان بزرگترین سازنده تراشه‌های قراردادی در جهان رنج می‌برد.تعمیرات آیفون در کرج

طرح های ساخت یک کارخانه جدید چند میلیارد دلاری در سنگاپور هنوز در دست بررسی است. به گفته افرادی که گفته می شود با این موضوع آشنا هستند، دولت سنگاپور ممکن است برای ساخت این کارخانه کمک مالی کند.

خطوط تولید پیشنهادی تراشه‌هایی با فرآیندهای ساخت ۷ تا ۲۸ نانومتری تولید می‌کنند که فناوری‌های تولید قدیمی‌تری هستند. در حالی که آخرین تراشه‌های اپل با فرآیند پنج نانومتری TSMC تولید می‌شوند و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را در کارخانه جدید سنگاپور تولید کرد، این توسعه می‌تواند ظرفیت تولید را در کارخانه‌های دیگری که تراشه‌های اپل در آن‌ها تولید می‌شوند آزاد کند و به رفع کمبودهای جهانی کمک کند.


فراتر از برنامه ریزی برای یک کارخانه جدید در سنگاپور، TSMC همچنین در حال ساخت یک کارخانه 12 میلیارد دلاری در آریزونا برای تولید تراشه های پنج نانومتری است. کارخانه‌های اصلی TSMC در تایوان واقع شده‌اند، اما در حال حاضر کارخانه‌ای در کاماس، واشنگتن و همچنین مراکز طراحی در آستین، تگزاس و سن خوزه، کالیفرنیا راه‌اندازی می‌کند، به این معنی که مرکز آریزونا دومین سایت تولیدی آن در ایالات متحده خواهد بود. TSMC همچنین در حال ساخت یک کارخانه جدید در ژاپن با کمک دولت ژاپن و سرمایه گذاری سونی است.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

شرکت ردیابی آیتم Pebblebee امروز از راه اندازی دو محصول جدید خبر داد که برای ادغام با برنامه Find My طراحی شده اند. گیره Pebblebee و کارت Pebblebee جدیدترین لوازم جانبی هستند که از طریق شبکه Find My در iPhone، iPad و Mac قابل ردیابی هستند.

گیره زنبور سنگریزه 1
هر دو Clip و Card مشابه AirTag خود اپل و سایر دستگاه های ردیابی سازگار با Find My مانند Chipolo ONE Spot هستند. هر کدام را می‌توان تنها با چند ضربه به برگه آیتم‌ها در برنامه «یافتن من» اضافه کرد و درست در کنار سایر دستگاه‌های اپل شما قابل ردیابی است.تعمیرات آیفون در کرج

مانند سایر دستگاه های Find My، گیره Pebblebee و Pebblebee Card از شبکه Find My استفاده می کنند. هنگامی که لوازم جانبی به آیتمی که گم شده یا در خارج از محدوده مالک مورد قرار گرفته است، متصل می‌شوند، لوازم جانبی می‌توانند از سایر دستگاه‌های نزدیک اپل استفاده کنند تا موقعیت خود را به صاحب مورد بازگردانند.

کارت سنگریزه 1
Clip and the Card از این جهت منحصر به فرد هستند که می‌توانند به طور جایگزین با برنامه Pebblebee برای استفاده از شبکه CrowdGPS استفاده شوند، بنابراین برنامه Find My‌ اپل تنها راه‌حل ردیابی در هنگام خرید این ردیاب‌ها نیست. هم کاربران آیفون و هم کاربران اندروید می توانند از برنامه Pebblebee استفاده کنند، بنابراین این برنامه ها با پلتفرم های مختلف سازگار هستند. با این حال، باید Find My یا اپلیکیشن Pebblebee را انتخاب کنید، زیرا هر دو به طور همزمان کار نمی کنند.


از نظر طراحی، گیره Pebblebee یک ردیاب اقلام مشکی استاندارد با قاب فلزی است و برای اتصال به کلید، کیف، دوچرخه، چمدان و سایر اشیاء قیمتی طراحی شده است. محدوده ردیابی 500 فوتی همراه با مقاومت در برابر آب و زنگ بلند را ارائه می دهد تا مکان یابی آسان تر شود. این گیره همچنین دارای چراغ های LED است که به منظور تسهیل مکان یابی در تاریکی طراحی شده اند.

گیره زنبور سنگریزه ۲
کارت Pebblebee برای کیف پول، کیف، کت، پاسپورت و سایر موارد مشابه بهترین است. این از یک ماده پلاستیکی مشکی نرم ساخته شده است و ضخامت آن به اندازه چند کارت اعتباری است. برای مقایسه، کارت Pebblebee تقریباً به اندازه Chipolo CARD Spot است که در اوایل امسال بررسی کردیم. دارای هشدار ترک پشت بلندی است و با فعال شدن از طریق اپلیکیشن Find My قادر به پخش صدای بلند قابل توجهی است.

برخلاف AirTags، Clip and the Card دارای باتری‌های قابل شارژ داخلی هستند، بنابراین نیازی به تعویض منظم باتری نیست. در کلیپ، باتری با یک بار شارژ تا شش ماه و در کارت، باتری با یک بار شارژ تا 12 ماه کار می کند.

شارژ مجدد کارت را می توان از طریق یک کابل شارژ اختصاصی که به صورت مغناطیسی به ردیاب های کالا متصل می شود، انجام داد. شما باید آداپتور برق خود را تامین کنید و مطمئن شوید که شارژر را گم نکنید، اما در کل، این یک راه حل شارژ بهتر از باتری قابل تعویض (یا غیر قابل تعویض مانند چیپولو) است. گیره حتی راحت تر شارژ می شود زیرا دارای یک پورت USB-C است و می توان آن را با هر کابل USB-C شارژ کرد.


کارت سنگریزه 2
گنجاندن یک باتری قابل شارژ در Clip and Card آنها را نسبت به سایر راه حل های ردیابی اقلام ضخیم تر نمی کند. کارت به اندازه‌ای باریک است که حتی در یک کیف پول نازک جای می‌گیرد و ضخامت آن شبیه AirTag است.

گیره Pebblebee و کارت Pebblebee را می توانید از سایت Pebblebee خریداری کنید. قیمت هر کدام 30 دلار است و یک بسته چهارتایی Clip با قیمت 100 دلار موجود است.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اپل امروز اولین بتای به‌روزرسانی‌های iOS 15.6 و iPadOS 15.6 را برای آزمایش‌کنندگان عمومی بتا عرضه کرد، با نرم‌افزار جدید یک روز پس از انتشار اولین نسخه بتا توسعه‌دهنده.

iOS 15
نسخه‌های بتای iOS و iPadOS 15.6 را می‌توان پس از نصب نمایه مناسب از وب‌سایت آزمایش بتای عمومی اپل بر روی آیفون یا آی‌پد، از طریق هوا دانلود کرد.تعمیرات آیفون در کرج

هیچ ویژگی جدیدی در نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده iOS 15.6 و iPadOS 15.6 یافت نشد، که نشان می‌دهد این یک به‌روزرسانی جزئی است که عمدتاً بر رفع اشکال تمرکز دارد. اپل همچنین در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای انتشار ارائه نکرده است.

iOS 15.6 و iPadOS 15.6 احتمالاً برخی از آخرین به روز رسانی های iOS 15 و iPadOS 15 خواهند بود زیرا اپل انتقال به به روز رسانی های نسل بعدی، iOS 16 و iPadOS 16 را آغاز می کند، که هر دو در ماه ژوئن در WWDC رونمایی خواهند شد.


اپل همچنین نسخه های بتا عمومی tvOS 15.6 و watchOS 8.7 را عرضه کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، اپل در حال کار بر روی نسخه به روز شده HomePod است که می تواند در سه ماهه چهارم سال 2022 یا سه ماهه اول 2023 عرضه شود.

ویژگی HomePodandMini سبز
کو می‌گوید که «ممکن است نوآوری زیادی در طراحی سخت‌افزاری برای هوم پاد جدید وجود نداشته باشد، و هیچ صحبتی در مورد اندازه دستگاه و اینکه آیا جانشین HomePod mini یا بلندگوی بزرگ‌تر خواهد بود، وجود ندارد.تعمیرات فیس آیدی در کرج

اپل نسخه جدیدی از HomePod را در 4Q22-1Q23 منتشر خواهد کرد و ممکن است نوآوری زیادی در طراحی سخت افزار وجود نداشته باشد. بلندگوهای هوشمند بدون شک یکی از عناصر ضروری اکوسیستم خانه هستند، اما من فکر می کنم اپل هنوز در حال کشف چگونگی موفقیت در این بازار است. — 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) 20 مه 2022


مارک گورمن از بلومبرگ قبلاً گفته بود که اپل در حال بررسی نسخه جدیدی از هوم پاد است که اندازه آن بین هوم پاد اصلی و هوم پاد مینی خواهد بود و این احتمال وجود دارد که این همان اسپیکری باشد که کو در مورد آن صحبت می کند.

چنین بلندگوی شاید جایگزین هوم پاد که اکنون متوقف شده است، شود و از هوم پاد مینی گران‌تر باشد اما از هوم پاد بزرگ‌تر ارزان‌تر باشد.

گورمن همچنین معتقد است که اپل در حال کار بر روی اسپیکرهایی است که مجهز به صفحه نمایش و دوربین هستند تا با دستگاه هایی مانند Google Nest Hub و Amazon Echo Show رقابت کنند، اما انتظار نمی رود این دستگاه ها در آینده نزدیک عرضه شوند. علاوه بر این، اپل در حال بررسی دستگاهی است که یک آی‌پد است که از طریق بازوی روباتیک به هوم پاد متصل است تا دوربین بتواند کاربر را در اتاق تعقیب کند و در حال آزمایش نسخه‌هایی از Apple TV است که با هوم پاد ترکیب شده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اپل امروز یک برنامه تعمیر را برای اپل واچ سری 6 راه اندازی کرد تا مشکلی را برطرف کند که می تواند باعث شود درصد کمی از دستگاه ها صفحه نمایش دائماً خالی از خود نشان دهند.

اپل واچ 6s 202009
این مشکل اپل واچ سری 6 40 میلی‌متری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دستگاه‌های آسیب‌دیده بین آوریل 2021 و سپتامبر 2021 ساخته شده‌اند. اپل می‌گوید دارندگان اپل واچ سری 6 می‌توانند از جستجوگر شماره سریال موجود در وب‌سایت برای تعیین اینکه آیا دستگاه‌هایشان واجد شرایط برنامه تعمیر هستند یا خیر استفاده کنند. .

دستگاه‌هایی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند توسط اپل یا ارائه‌دهنده خدمات مجاز اپل به‌طور رایگان تعمیر می‌شوند.تعمیرات فیس آیدی در کرج

این برنامه مدل های واجد شرایط اپل واچ سری 6 را به مدت دو سال پس از اولین خرده فروشی واحد پوشش می دهد



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

این هفته شاهد ترکیب خوبی از اخبار و شایعات اپل بودیم، از جمله به‌روزرسانی بسته باتری MagSafe اپل که به شما امکان می‌دهد آیفون خود را در حین حرکت سریع‌تر شارژ کنید و برخی از شایعات جدید سری آیفون 14.

داستان های برتر 23 آوریل 2022
موضوعات دیگر شامل صفحه نمایش M8 جدید سامسونگ به عنوان رقیب نمایشگر استودیو اپل، دور جدیدی از نسخه های بتا سیستم عامل و موارد دیگر بود، بنابراین برای همه جزئیات، در زیر بخوانید!
بسته باتری MagSafe اکنون می تواند با سرعت 7.5 وات سریعتر پس از به روز رسانی سیستم عامل شارژ شود
اپل این هفته یک به‌روزرسانی میان‌افزار برای بسته باتری MagSafe منتشر کرد که به بسته باتری اجازه می‌دهد تا آیفون را به‌صورت بی‌سیم با سرعت حداکثر ۷.۵ وات شارژ کند، که نسبت به محدودیت قبلی ۵ وات بیشتر است.تعمیرات اپل واچ در کرج

بسته باتری Magsafe آیفون 12 مینی
ما دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه به روز رسانی سیستم عامل MagSafe Battery Pack را به اشتراک گذاشته ایم. نسخه سفت‌افزار را می‌توان در آیفون در برنامه تنظیمات زیر General > About > MagSafe Battery Pack بررسی کرد.

Kuo: مدل های آیفون 14 احتمالاً دارای دوربین جلو ارتقا یافته با فوکوس خودکار هستند
به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، هر چهار مدل آیفون 14 که قرار است اواخر امسال عرضه شوند، احتمالاً دارای دوربین جلو ارتقا یافته با فوکوس خودکار و دیافراگم گسترده تر ƒ/1.9 خواهند بود.

ویژگی بنفش آیفون 14
Kuo گفت که این ارتقاء دوربین می تواند منجر به بهبود جلوه عمق میدان برای عکس ها و فیلم های حالت پرتره شود، در حالی که فوکوس خودکار می تواند فوکوس را در حین تماس های ویدیویی در برنامه هایی مانند FaceTime و Zoom افزایش دهد.

در شایعات دیگر آیفون 14، اولین نگاه خود را به قالب‌های سازنده قاب‌ها برای لاین‌آپ دیدیم، که به ما در دنیای واقعی ایده‌ی بهتری از نحوه ظاهر این سری به ما می‌دهد که به دو مدل حداکثر اندازه تبدیل می‌شوند و هیچ مدلی با اندازه کوچک وجود ندارد.

نمایشگر جدید 32 اینچی M8 سامسونگ در مقابل نمایشگر استودیو اپل
سامسونگ اخیراً M8 را معرفی کرده است، یک صفحه نمایش جدید 32 اینچی 4K با قیمت 700 دلار که قیمت آن را کمتر از نصف استودیو نمایشگر اپل می کند.

صفحه نمایش m8 سامسونگ
برای یکی از جدیدترین ویدیوهای یوتیوب خود، تصمیم گرفتیم M8 را با نمایشگر استودیو اپل مقایسه کنیم تا ببینیم عملکرد آن چگونه است و آیا می‌توانید با انتخاب گزینه‌های ارزان‌تر مقداری در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.
Apple Seeds دومین بتای iOS 15.5 و iPadOS 15.5
اپل این هفته دومین نسخه بتا iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را برای توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان بتا عمومی عرضه کرد. تاکنون، این به‌روزرسانی‌ها تنها تغییرات جزئی مانند تغییراتی در Apple Pay Cash دارند.


iOS 15
iOS 15.5 و iPadOS 15.5 احتمالاً آخرین به روز رسانی های قابل توجه قبل از معرفی iOS 16 و iPadOS 16 خواهند بود. اپل همچنین دومین نسخه بتای macOS Monterey 12.4، watchOS 8.6 و tvOS 15.5 را عرضه کرد.
نمایش MacRumors: Jon Rettinger Talks WWDC 2022 Expectations، iOS 16 Wishlist و بیشتر
Jon Rettinger، یوتیوب‌بر و بنیان‌گذار وب‌سایت فناوری TechnoBuffalo، این هفته در پادکست MacRumors Show به ما پیوست تا انتظارات WWDC و آنچه که مایلیم از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آتی اپل ببینیم را بررسی کنیم.

MacRumors جان رتینگر 1 را نشان می دهد
از طریق اپل پادکست، Spotify، Overcast، Pocket Casts، Castro، Google Podcasts به نمایش MacRumors گوش دهید یا با کپی کردن فید RSS ما مستقیماً در پخش کننده پادکست خود مشترک شوید. همچنین می توانید نسخه ویدیویی پادکست را در کانال یوتیوب ما تماشا کنید.

نتفلیکس برای اولین بار در 10 سال مشترکین خود را از دست می دهد و به اشتراک گذاری حساب سرزنش می کند
نتفلیکس این هفته اعلام کرد که 200000 مشترک را در سه ماهه اول سال 2022 از دست داده است که نشان دهنده اولین کاهش سه ماهه این سرویس استریم در تعداد مشترکین در یک دهه است.

نتفلیکس 2
نت‌فلیکس در نامه‌ای به سهامداران اعلام کرد که رشد درآمد آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، به‌طوری‌که این شرکت «تعداد زیادی از خانوارها را که حساب‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند» و «رقابت» را به‌عنوان دلایلی برای ریزش مقصر اعلام کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

جزئیات نسل بعدی هدفون WH-1000XM5 سونی به بیرون درز کرده است که طراحی جدید و مشخصات پیشرفته تری را در مقایسه با عرضه برتر فعلی این شرکت نشان می دهد.

سونی wh 1000xm5
وقتی صحبت از صدای حذف نویز بی سیم می شود، هدفون پرچمدار فعلی سونی WH-1000MX4 یکی از بهترین های موجود در بازار و بدون شک بزرگترین رقیب ایرپاد مکس است، بنابراین آنچه سونی در آینده در آستین خود دارد طبیعتاً مورد توجه کاربران اپل است.

به گفته یک منبع خرده فروشی ناشناس که با TechnikNews مستقر در آلمان صحبت کرده است، جانشین WH-1000XM4 سونی از طراحی مجددی بهره می برد که شامل بازوهای لولایی نازک تری است که گوشواره ها را به یک هدبند باریک تر متصل می کند که یادآور Bose 700 است. این همچنین به گمانه زنی ها منجر شده است. که هدبند بازطراحی شده فلزی است تا پلاستیکی.تعمیرات گوشی آیفون در کرج

به‌نظر می‌رسد که لایه‌های محافظ گوش بسیار مهم‌تر هستند، اما سونی ظاهراً مکانیزم تاشوی تاشو که یک فنجان را در دیگری فرو می‌کرد، کنار گذاشته است، اگرچه همانطور که The Verge خاطرنشان می‌کند، به نظر نمی‌رسد که کیس در صورت قرار دادن آن فضای بیشتری را اشغال کند.


با توجه به منبع خرده فروشی، WH-1000XM5 عمر باتری تا 40 ساعت با حذف نویز فعال خواهد داشت که 10 ساعت بیشتر از XM4 است. گفته می شود مجموع زمان شارژ 3.5 ساعت از طریق USB-C است که حدود 30 دقیقه بیشتر از نسل فعلی است.

طبق گزارش ها، سه میکروفون تغییر مکان داده اند و یک دکمه NC/Ambient جایگزین دکمه "Custom" موجود در XM4 می شود، اگرچه این دکمه احتمالاً برای فعال کردن دستیارهای صوتی و موارد مشابه قابل برنامه ریزی مجدد باقی می ماند. همچنین گفته می‌شود که این قوطی‌ها دارای یک پردازنده ANC اضافی و یک درایور صوتی جدید هستند که حاکی از بهبود نویز کنسلینگ و سونیک است، اما جزئیات در آن قسمت ناچیز است.

techniknews wh 1000xm5 نشت
تاریخ عرضه هدفون XM5 هنوز مشخص نیست، اما آنها چند ماه پیش در اسناد FCC ظاهر شدند، بنابراین احتمالاً در سال جاری وارد بازار خواهند شد. تا آن زمان، XM4 349 دلاری همچنان در میان کاربران اپل که از سنگینی نسبی و قیمت بالای 549 دلاری AirPods Max ناراضی هستند، بسیار محبوب هستند.

در حال حاضر هیچ شایعه‌ای مبنی بر عرضه نسخه جدیدی از AirPods Max در آینده نزدیک وجود ندارد، اما شایان ذکر است که طبق گزارش‌ها، اپل چندین ویژگی مانند هدبندهای قابل تعویض و یک گزینه ورزشی مقرون به صرفه‌تر را از نسخه‌های اصلی حذف کرده است، بنابراین این موارد می‌توانند همیشه در آینده ظاهر شوند. مدل. اپل همچنین می‌تواند برای پخش موسیقی اپل بدون اتلاف پشتیبانی اضافه کند، که به یک پروتکل صوتی جدید با پهنای باند بالاتر از بلوتوث نیاز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()