آژانس ایالات متحده کاوشگر ایمنی خودکار تسلا را ارتقا می دهد، گامی قبل از فراخوان احتمالی
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال ارتقای کاوشگر خود به 830000 وسیله نقلیه تسلا با سیستم پیشرفته کمک راننده Autopilot خود است که یک گام ضروری قبل از اینکه بتواند به دنبال فراخوان باشد.


آژانس ایمنی خودرو در ماه اوت یک ارزیابی اولیه را برای ارزیابی عملکرد سیستم در 765000 وسیله نقلیه پس از حدود 12 تصادف که در آن وسایل نقلیه تسلا با خودروهای متوقف شده اورژانس برخورد کردند، آغاز کرد - و روز پنجشنبه اعلام کرد که شش تصادف دیگر را شناسایی کرده است.

NHTSA در حال ارتقای کاوشگر خود به تجزیه و تحلیل مهندسی است که باید قبل از درخواست فراخوان در صورت لزوم انجام دهد.

تنظیم کننده ایمنی خودرو در حال بررسی است که آیا وسایل نقلیه تسلا به اندازه کافی از توجه رانندگان اطمینان حاصل می کنند یا خیر. این آژانس شواهدی را اضافه کرد که نشان می‌دهد رانندگان در بیشتر تصادف‌های تحت بررسی، از استراتژی هشدار تسلا پیروی کرده‌اند که به دنبال جلب توجه راننده است و سؤالاتی در مورد اثربخشی آن ایجاد می‌کند.

در سال 2020، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل از "نظارت ناکارآمد درگیری راننده" تسلا پس از تصادف مرگبار اتوپایلوت در سال 2018 انتقاد کرد و گفت که NHTSA "نظارت اندک" را انجام داده است.

NHTSA گفت: این ارتقا به منظور گسترش تجزیه و تحلیل تصادف موجود، ارزیابی مجموعه داده های اضافی، انجام ارزیابی های خودرو، و بررسی میزانی است که Autopilot و سیستم های مرتبط تسلا ممکن است عوامل انسانی یا خطرات ایمنی رفتاری را با تضعیف اثربخشی نظارت راننده تشدید کنند. "

تسلا که دفاتر مطبوعاتی خود را منحل کرده است، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

با حمایت شرکت بیمه تلفات آتلانتیک
NHTSA اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر 16 تصادف شامل هفت حادثه جراحت و یک مورد مرگ در خودروهای تسلا در اتوپایلوت دارد که با خودروهای تعمیر و نگهداری جاده برخورد کرده بودند.

سناتور دموکرات، اد مارکی، ارتقاء NHTSA را ستود. او در توییتر نوشت: «هر روز که تسلا قوانین ایمنی را نادیده می‌گیرد و مردم را درباره سیستم «خلبان خودکار» خود گمراه می‌کند، جاده‌های ما خطرناک‌تر می‌شوند.

NHTSA گفت تجزیه و تحلیل آن نشان می دهد که هشدار برخورد از جلو در اکثر حوادث درست قبل از برخورد فعال می شود و ترمز اضطراری خودکار بعدی تقریباً در نیمی از تصادفات مداخله می کند.

آژانس افزود: «به طور متوسط ​​در این تصادفات، Autopilot کنترل وسیله نقلیه را کمتر از یک ثانیه قبل از برخورد اول متوقف کرد.»

NHTSA خاطرنشان کرد که «در جایی که ویدیوی حادثه در دسترس بود، نزدیک شدن به صحنه اولین پاسخ‌دهنده به طور متوسط ​​8 ثانیه قبل از برخورد برای راننده قابل مشاهده بود».

آژانس همچنین 106 تصادف گزارش شده Autopilot را بررسی کرد و گفت: تقریباً در نیمی از آنها، "نشانه هایی وجود دارد که راننده به اندازه کافی به نیازهای وظیفه رانندگی پویا پاسخ نمی دهد."

این آژانس گفت: «استفاده یا سوء استفاده راننده از اجزای وسیله نقلیه، یا عملکرد ناخواسته یک وسیله نقلیه لزوماً مانع از نقص سیستم نمی شود».

NHTSA همچنین در حدود یک چهارم از 106 تصادف یافت، به نظر می‌رسد که عامل اصلی تصادف مربوط به عملکرد سیستمی است که تسلا می‌گوید ممکن است محدودیت‌هایی در مکان‌هایی مانند جاده‌ها به غیر از بزرگراه‌های با دسترسی محدود وجود داشته باشد، یا در محیط‌های دید که شامل عواملی مانند باران است. ، برف یا یخ

تسلا می گوید Autopilot به خودروها اجازه می دهد تا به طور خودکار در خطوط خود ترمز کنند و هدایت شوند، اما آنها را قادر به رانندگی خود نمی کند.

یکی از سخنگویان NHTSA گفت که ویژگی‌های پیشرفته کمک رانندگی می‌تواند ایمنی را «با کمک به رانندگان در جلوگیری از تصادفات و کاهش شدت تصادف‌هایی که رخ می‌دهند، ارتقا دهد، اما مانند تمام فناوری‌ها و تجهیزات موجود در وسایل نقلیه موتوری، رانندگان باید به درستی و مسئولانه از آنها استفاده کنند».

هفته گذشته، NHTSA اعلام کرد که پس از دریافت 758 گزارش از فعال شدن غیرمنتظره ترمز مربوط به Autopilot در تحقیقات بیمه شخص ثالث در کرج جداگانه خود در مورد 416000 وسیله نقلیه جدید، از تسلا خواسته تا تا 20 ژوئن به سوالات پاسخ دهد.

به طور جداگانه، NHTSA 35 بررسی تصادف ویژه را در مورد حوادث مربوط به وسایل نقلیه تسلا آغاز کرده است، که در آن Autopilot یا سایر سیستم های پیشرفته مشکوک به استفاده از 14 مورد مرگ گزارش شده از سال 2016 بوده است، از جمله یک تصادف که ماه گذشته در کالیفرنیا سه کشته برجای گذاشت.

NHTSA از ده ها خودروساز دیگر از جمله جنرال موتورز GM.N تویوتا موتور و فولکس واگن خواسته تا به سؤالات مربوط به "استراتژی های درگیر شدن با راننده و توجه با استفاده از سیستم های کمک راننده" در طول بررسی تسلا خود پاسخ دهند، اما پاسخ آنها را منتشر نکرده است.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: